סמוטריץ' הודיע: "הציונות הדתית לא תשב בממשלה עם ליברמן"

איתי גדסי No Comments on סמוטריץ' הודיע: "הציונות הדתית לא תשב בממשלה עם ליברמן"

בעקבות ההשתלחות חסרת התקדים של יו"ר ישראל ביתנו בציבור החרדי, הודיע ח"כ סמוטריץ' כי מפלגתו לא תשב בממשלה אחת עם ליברמן | גפני: "אני מצפה מרשויות אכיפת החוק לטפל באמירה האנטישמית הזו" | ליצמן: "קורא ליועמ"ש לממשלה לבדוק זאת"

בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע התבטאותו המבחילה של יו"ר ישראל ביתנו ח"כ איווט ליברמן, לפיה 'צריף להעיף את החרדים למזבלה' ושיח ההסתה אותו הוא מוביל מזה חודשים ארוכים, הודיע יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי לא יסכים לשבת באותה ממשלה יחד עם ליברמן בכנסת הבאה והוא מצפה מראשי המפלגות השונות לנהוג כמותו.

"אני מצפה מכל ראשי המפלגות, מימין ומשמאל, להודיע עוד היום שלא ישבו עם האיש המסוכן הזה באף ממשלה. אין בפוליטיקה הישראלית מקום לשיח ביבים פלגני ופוגעני כמו שאביגדור ליברמן מוביל. הציונות הדתית לא תשב איתו בממשלה", כתב סמוטריץ'.

כזכור, דבריו המסיתים של ליברמן עוררו סערה.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, הגיב לביטויים המבחילים: "הייאוש שלו במאבק נגד נתניהו מביאים אותו לאמירות הללו, אנחנו החרדים כבר ממזמן מתייחסים אליו כמי שהשתבשה עליו דעתו, שכנראה מכיר את המזבלה מקרוב ומביא אותה לשיח הציבורי. אני מצפה מרשויות אכיפת החוק לטפל באמירה האנטישמית הזו".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר כתב אמש בתגובה לדברים, כי "בדרך לקושש עוד רבע מנדט של שנאה עיוורת לדת ולחרדים מוכן ליברמן לעשות שימוש בכל ביטוי אפשרי, שפל ככל שיהיה. הגיע הזמן לעשות סוף להסתה נגד הציבור החרדי שחצתה בשנה האחרונה שיאים מדאיגים. הצעת החוק שלי לתיקון חוק הגזענות כך שיכלול גם הסתה נגד חרדים הונחה זה מכבר על שולחן הכנסת, ולקראת הקמת הממשלה הבאה נדרוש כי היא תוגש כהצעת חוק ממשלתית כדי לבלום את מקהלת השנאה וההסתה".

שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן, אמר: "יצר השנאה ודחף ההסתה שמניעים את איווט, גורמים לו לרדת מהפסים לשיח של ביבים ודברי נבלה. יראה הציבור וישפוט האם לקושש כמה קולות, מצדיק איבוד בלמי ההיגיון והשכל. מביש ומעורר רחמים. קורא ליועמ"ש לממשלה לבדוק זאת, נוכח הסתה פרועה ומסוכנת המעודדת פגיעה בציבור, ומנוגדת לכאורה לחוק ולנוהלי הבחירות".

ח"כ ישראל אייכלר: "איווט האיום אינו הראשון שמציע לעלות אותנו על עגלות ומריצות ולשלוח אותנו למזבלה טובה. היו שאיימו לפניו, ואף עשו זאת. כבר לא מדובר בגזענות גרידא של אויב מטורף, אלא באיום ממשי ובקריאת קרב מסכנת חיים. משטרת ישראל והפרקליטות חייבות לחקור אותו בעוון הסתה חמורה והתרת דמם של יהודים חרדים".

סגן השר מאיר פרוש בתגובה לדברי הבלע של ליברמן: "נדמה שהגיע השלב בו צריך להכניס גורמים מקצועיים בתמונה, אני לא שולח יהודי חלילה למזבלה, אבל ביקור באברבנאל לא יזיק לו. התשובה להסתה – נציגות חזקה של יהדות התורה".

ח"כ יעקב טסלר מיהדות התורה על דברי הבלע של ליברמן: "הדרך היחידה לעצור את ההסתה הפרועה של איווט היא להצביע ג' בקלפי. כל הצבעה למפלגה שאינה חרדית זה ניצחון לליברמן ושונאי החרדים. התשובה שלנו להשתלחות המסוכנת והשנאה התהומית של ליברמן – היא רק בקלפי ובכל הכוח".

סגה"ש אורי מקלב: "דברים אלו עברו מזמן את כל הקווים האדומים של הפוליטיקה, תוכן הדברים צורת הדיבור והתוכן מוכיח שוב כי אין פה ויכוח אלא שנאה והסתה, אלו דברים שיתכן וצריכים לעבור למישור הפלילי – אך אנו כאשר רואים עד איפה אפשר להידרדר בהסתה ובהכפשה ניתן את התשובה לכך בקלפי ביום הבחירות".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס אמר הבוקר בתגובה לדברי ליברמן: "זה שייך לחלק של הפסיכיאטר המחוזי יותר מאשר לחלק הפוליטי. אני חושב שהשנאה שלו לביבי, שרה או יאיר שיבשה לו את המוח".

בליגה נגד השמצה בישראל הצטרפו לגינויים לדבריו של ליברמן: "‏אנו מגנים בתוקף את דבריו הקשים של יו״ר ״ישראל ביתנו״ אביגדור ליברמן. הכללות, השמצות ונקיטה בלשון משתלחת אינם ראויים והם דברים שנציגי ציבור בפרט צריכים להיות זהירים בהם במיוחד. אנו קוראים לו לחזור בו מדבריו".



0 תגובות